دانه ای معجزه آسا برای درمان دیابت ، سرطان وآسم

 چه کسی می توانست حدس بزند یک دانه ی کوچک سیاهرنگ بتواند به بهبود سرطان ، صرع و کاهش مقاومت به انسولین کمک کند.

 در حقیقت Nigella sativaیا سیاه دانه که بعنوان seed of blessing  یا دانه ی موهبت معروف است  یک تسکین دهنده ی گیاهی است که برای درمان تعداد زیادی از بیماریهای مزمن قابل استفاده است. این دانه ی گیاهی توانایی زیادی در ایجاد تعادل و توازن سلامت در بدن دارد  و این گیاه مجدداً  به دلایل خوبی دردنیای مدرن امروزی تجدید حیات گردید.

این دانه ی سیاهرنگ توسط فراعنه ی مصر بعنوان دانه ای گرانبها انگاشته می شد و پژوهشگران  معاصر قدر ومنزلت وارزش آنرا کشف کردند.

استفاده از روغن سیاه دانه درفرهنگ باستان رایج بوده و برای اولین بار 3300 سال پیش استفاده از آن گزارش شده است. یک شیشه  از روغن سیاه دانه در مقبره ی توتان خامون  یافت گردید آنها عقیده داشتند این روغن در زندگی بعد از مرگ آنها بسیار مهم خواهد بود و ملکه نفرتی تی از روغن سیاه دانه برای زیبایی و براق نمودن موها و داشتن پوست زیبای خود استفاده می کرده است . پزشکان مصری روغن سیاه دانه را برای مشکلات مختلفی تجویز  می کردند از سوء هاضمه تا سردرد، سرما خوردگی و عفونت .

 امروزه محققین مجدداً این دانه را کشف کردند واز پتانسیل بالقوه ی درمانی آن پرده برداشتند. تعدادی از بیماریهایی که سیاه دانه دربهبود آنها موثر است به شما معرفی می گردد:

-         دیابت نوع 2: درآزمایشاتی که بروی حیوانات درمورد تحمل گلوکز و کاهش وزن بدن انجام گرفت، استفاده از عصاره ی آبی سیاه دانه بصورت خوراکی موجب  بهبود آزمایش تحمل گلوکز و کاهش وزن بدن گردید. محققین دریافتند عصاره ی این دانه موجب جلوگیری از جذب قند در روده  و در نتیجه کاهش  مقدار قند در خون می شود.

-         سرطان:از آنجائیکه روغن سیاه دانه مملو از beta-elemene ،thymoquinone sitosterolbeta-می باشد، این روغن یک عامل قوی ضد سرطان محسوب می شود. این روغن از استرس اکسیدایتو جلوگیری می کند و سبب القاء مرگ سلولهای سرطانی و بهبود  سیستم ایمنی می شود. در چندین تحقیق تأثیر این روغن بر سرطان پانکراس،  کولون وسینه ثابت شده است.

-          صرع :درمطالعه  ای که بروی 23 کودک انجام گردید تأثیر این دانه درکاهش  تعداد حملات صرع مشخص شد. درطی 4 هفته تحقیق به شرکت کنندگان یا عصاره ی سیاه دانه یا پلاسبو داده شد. در کسانیکه از عصاره ی  سیاه دانه استفاده کرده بودند  بطور مشخصی تعداد دفعات تشنج کاهش یافته بود.

 سیاه دانه علاوه بر خواص فوق دارای خواص دیگری نیز می باشد: دارایخاصیت ضدالتهابی، ضد باکتریایی، ضددرد، ضد قارچ، ضدویروس، ضدانقباض و تشنج و خاصیت آنتی اکسیدانی است.

علاوه بر این سبب بهبود فشارخون ، آسم، بهبود زخم ها، گلودرد حاد و محافظت  در برابر عفونت های MRSAمی شود. علاوه بر این سیاه دانه باعث  تغذیه ی بدن  و کاهش خستگی ، برطرف نمودن مشکلات پوستی نظیر اگزما ، آکنه و سوریاسیز می شود . دردرمان اسهال خونی، اسهال، یبوست و سایر اختلالات گوارشی بکار می رود.

 اگرشما تصور می کنید سیاه دانه یک دانه ی معجزه آسا است درست فکر کرده اید با چنین  انبوهی از خواص درمانی ، این گیاه واقعاً یک معجزه ی درمانی طبیعی است.

منبع: www.naturalnews.com