کتابی جدید در مورد غذاهای حاوی آنتی اکسیدان که از بیماری های مزمن جلوگیری یا آن را درمان می کنند

22ژانویه 2020 - جستجوی اطلاعات با استفاده از پایگاههای داده پزشکی نشان می دهد که صدها مقاله ی متاآنالیز انجام شده با ده ها میلیون نفر در سراسر جهان، بر اثرات بالینی سی غذای سرشار از آنتی اکسیدان برای پیشگیری یا درمان بیماری های مزمن از جمله فشار خون بالا، دیابت، بیماری قلبی و عروقی، اختلال شناختی، بیماری مزمن کلیوی، سرطان و موارد دیگر تأیید کرده اند.

داروهای امروزی در درمان شرایط حاد مانند حمله آسمی، شکستگی استخوان و عفونت ها موفقیت های زیادی کسب کرده اند، اما در زمینه بیماری آلزایمر، آرتریت، دیابت یا سرطان در میان موارد دیگر موفقیت محدودی داشته اند.

علل اصلی بسیاری از بیماریهای مزمن هنوز ناشناخته است. در جوامع پزشکی کاملاً مشخص است که حداقل 50٪ از کل بیماریهای مزمن با تغییر رژیم غذایی قابل پیشگیری هستند.

پروفسور Monte Lai، محقق در زمینه رادیکال های آزاد در زیست شناسی و پزشکی، جدیدترین کتاب خود را با عنوان "غذاهای درمانگر:غذاهای آنتی اکسیدانی بالینی اثبات شده برای جلوگیری و معالجه بیماری ها و شرایط مزمن"[1] منتشر کرده است.

 کتابThe Food Cure ، داروهای غذایی ضد اکسیدانی زمینی را برای پیشگیری و معالجه بیماریهای مزمن ارائه می دهد که تا به امروز در متون علمی پنهان شده و برای عموم غیرقابل دسترسی بوده اند. این کتاب گنجینه ای از عادت های غذایی ده ها میلیون انسان در سراسر جهان است. در این کتاب اسرار قدرت بهبودی آنتی اکسیدان های موجود در غذاهای کامل گیاهی رمز گشایی شده است. این که چگونه به طور ایمن و مؤثر پیشگیری و درمان بیماریهای مهم و سرطانها با غذاهای غنی از آنتی اکسیدان امکان پذیر است و چرا مصرف ماهی برای سلامتی مغز مهم است.

همچنین هفت غذای مسبب بیماری بر روی میز ناهارخوری شما که می توانند شما را بکشند، معرفی می کند و داروهای غذایی مبتنی بر شواهد علمی برای جلوگیری و درمان فشار خون بالا، کلسترول خون بالا، دیابت، بیماری مزمن کلیوی و موارد دیگر را ارائه می دهد.

منبع:

https://www.news-medical.net/news/20200122/A-new-book-on-antioxidant-foods-that-prevent-or-treat-chronic-diseases.aspx

 



[1]The Food Cure: Clinically Proven Antioxidant Foods to Prevent and Treat Chronic Diseases and Conditions