نمره ی رژیم غذایی سالم در مطالعه ی PURE اعلام شد این رژیم از مصرف چربیهای اشباع حمایت می کند

20 سپتامبر 2018 - بر اساس اطلاعات جدید، رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد سبزیجات، آجیل، ماهی، لبنیات، حبوبات، میوه و گوشت قرمز به کاهش مرگ و میر و حوادث بیماری های قلبی کمک می کند.
تیم تحقیقاتی مطالعه ی PURE[1] ، اخیرا نمره ی رژیم غذایی سالم خود را در کنگره انجمن کاردیولوژی اروپا (ESC) 2018 اعلام کرد.
رژیم غذایی PURE مصرف مقادیر زیادی چربی، از جمله چربیهای اشباع را برای بهبود سلامت توصیه می کند. این رژیم غذایی کم کربوهیدرات و با چربی بالا بر خلاف دستورالعمل های تغذیه ای فعلی است، بهمین دلیل محققان مطالعه ی PURE ، خواستار تغییر دستورالعمل های تغذیه ای در انگلستان شده اند.
نمره ی رژیم غذایی PURE با جمع نمرات 7 غذا محاسبه می شود، عدد 7 به غذایی تعلق می گیرد که از نظر سلامت در پایین ترین سطح است و عدد 35 به غذایی که بالاترین سطح سلامت را برای فرد به ارمغان می آورد.
این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت به طور خاص تدوین نشده است، و افراد مبتلا به دیابت یا مقاوم به انسولین لازم است در مورد مصرف مواد غذایی با کربوهیدرات بالاتر از جمله سبزیجات نشاسته ای، حبوبات و میوه ها احتیاط کنند.
بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، با حذف این غذاها، میزان قند خون خود را آسانتر کنترل می کنند.
محققان برای تایید نمره ی رژیم غذایی PURE از سه پایگاه اطلاعاتی در مطالعات مستقل استفاده کردند، یکی از این مطالعات به نام ONTARGET بر روی بیماران مبتلا به بیماری قلبی و دو مطالعه ی دیگر بنام های INTERHEART و INTERSTROKE بر روی افراد سالم انجام شد.
پرفسور Andrew Mente ، پژوهشگر PURE، در مصاحبه ای با Medscape Cardiology گفت: نمره ی رژیم غذایی PURE، در چهار مطالعه ی بین المللی، با طراحیهای مختلف و حضور 218 هزار شرکت کننده از 50 کشور، با هم سازگار بود.
توصیه ی ما با دستورالعمل های دیگر در مورد تعادل چربی، کربوهیدرات و پروتئینهایی که باید رژیم غذایی ما را تشکیل دهند، چندان متفاوت نیست، به غیر از این که، ما از مصرف مقدار متوسطی از چربی اشباع حمایت می کنیم. اما نمره ی رژیم غذایی PURE بر اساس مواد مغذی تشکیل دهنده ی غذاها نیست، بلکه بر اساس خود غذاها می باشد. هنگامیکه شما به یک رستوران می روید، مقدار خاصی از چربی یا پروتئین را سفارش نمی دهید، بلکه شما غذاهای خاصی را سفارش می دهید.
تحقیقات سال گذشته ی تیم PURE نشان داد که مصرف کل چربی ها متشکل از اشباع و غیراشباع با بیماری های قلبی عروقی، انفارکتوس میوكارد یا مرگ و میر ارتباط ندارد.
این یافته ها حتی پس از آنکه نتایج بر اساس سن، جنس و دیابت در میان سایر شاخص های سلامت تنظیم شد، تغییری نکرد.

مطالعه یPURE ، ادامه دارد و محققان در حال بررسی ارتباط بین رژیم غذایی و مرگ و میر و همچنین سایر نتایج سلامت در 138000 نفر در سراسر جهان هستند. این یکی از طولانی ترین مطالعات جامع در مورد رژیم غذایی و سلامت به شمار می رود.
یادداشت سردبیر Diabetes.co.uk : ما نیز تأیید می کنیم که از منابع سالم چربی اشباع باید به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم استفاده نمود.
برای کسب اطلاعات بیشتر، به برنامه ی Low Carb Program ما به آدرس https://www.lowcarbprogram.com بپیوندید.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2018/sep/pure-diet-score-revealed,-advocates-saturated-fats-92905671.html

 



[1] The Prospective Urban Rural Epidemiology