قلم گلوکاگون از پیش آماده

 3 فوریه 2017- دولت انگلیس به شرکت Arecor برای تولید قلم گلوکاگون آماده‌ی مصرف، بودجه‌ای به مبلغ 1.05میلیون پوند اعطا نمود.

 گلوکاگون می‌تواند به نجات زندگی بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 و سایر بیماران دیابتی وابسته به انسولین کمک کند. گلوکاگون هورمونی است که باعث افزایش مقدار قندخون می شود و در نتیجه می‌تواند بسرعت و بطور ایمن برای درمان هیپوگلایسمی شدید بکار رود. این هورمون می‌تواند از کمای افراد مبتلا به دیابت و در موارد شدید افت قندخون منجر به مرگ افراد دیابتی، جلوگیری کند.

 در حال حاضر گلوکاگون بصورت یک کیت در دسترس بیماران است، در این کیت گلوکاگون بصورت پودری است و باید در محلولی حل شود، برای این کار چند دقیقه وقت لازم است و بسته به تجربه‌ی فرد در استفاده از کیت گلوکاگون مدت زمان آماده سازی و استفاده از آن متفاوت است.

 Arecorبه دنبال تهیه‌ی قلم گلوکاگون آماده‌ی مصرف است که در آن گلوکاگون بصورت مایع از پیش آماده و پایدار باشد به این ترتیب نیازی به مخلوط کردن نداشته و استفاده از آن برای درمان افت قندخون آسان تر و با سرعت بالاتری انجام می شود.

بودجه‌ی اهدا شده به شرکت Arecorاز منابع بودجه‌ی نوآوری دولت انگلستان تأمین شده است که از سال 2007 تاکنون مبلغی بیش از 1.8میلیارد پوند به پروژه‌های علمی نوآورانه اهدا کرده است.

دکتر سارا هاول، مدیر عامل شرکت Arecor اظهار داشت ما از دریافت این جایزه‌ی معتبر بسیار خوشنودیم زیرا از تسریع درمان با گلوکاگون بطور اختصاصی که برای اولین بار در فاز اول تحقیقات بالینی بر روی انسان آزمایش می‌شود، حمایت می‌کند.

 با استفاده از تکنولوژی شرکت Arecor، ما می‌توانیم به فرمول بسیار مهمی برای پایدار کردن  گلوکاگون بصورت مایع دست یابیم که ما را قادر به ارائه ی قلم از پیش آماده‌ی گلوکاگون می‌کند که برای نجات سریع  بیماران مبتلا به هیپوگلایسمی  شدید،  بسیار موثر خواهد بود.

شرکت Arecorبا موسسه‌ی خیریه‌ی JDRFو گروههایی از بیماران  برای اطمینان از مشخصات  این قلم انسولین برای پاسخگویی به نیازهای افراد مبتلا به دیابت همکاری کرده است. همانطور که دکتر هاول گفته است، این شرکت از این بودجه برای شروع آزمایشات انسانی این محصول استفاده خواهد نمود.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/feb/government-awards-million-pound-funding-for-ready-to-use-glucagon-pen-91580000.html