بررسی اثر بخشی ویاگرا و داروهای مرتبط

7 آوریل 2015- بر اساس تحقیق جدید داروی ویاگرا و سایر داروهای مرتبط با آن یک درمان جهانی برای همه ی افراد مبتلا به ناتوانی جنسی نیستند.

 داروهایی که از نظر بالینی به عنوان مهار کننده های خوراکی  فسفودی استراز نوع 5 (PDE5i) شناخته می شوند خط اول درمان پزشکی  برای افراد  مبتلا به اختلال نعوظ (ED) یا ناتوانی جنسی می باشند.

 از سال 1998 این داروها برای درمان اختلال نعوظ به بازار عرضه شد.

مطالعات زیادی بروی اثر بخشی  چنین داروهایی انجام شده است اما محققانی که به بررسی پاسخ 2600 مرد انگلیسی  50 تا87 ساله به این نوع ازدرمان  پرداختند می گویند: این نوع ازداروها برای همه ی  افراد موثر نیستند. نویسنده ی  ارشد این  تحقیق دکتر David Leeمی گوید: افراد مسنی  که از اختلال  نعوظ رنج می برند  و از داروی  ویاگرا یا  سایر داروهای مشابه با آن نظیر Cialis  وLevitraاستفاده می کنند هنوز هم  درباره ی زندگی جنسی خود ابراز نگرانی  کرده و نارضایتی خود را از درمان ابراز می کنند.

 نتایج این تحقیق درمجله ی بین المللی Impotence Researchمنتشر شد.

 دکتر Lee  محقق دانشگاه منجستر می گوید: بررسی نتایج این تحقیق نشان می دهد متخصصان باید رویکرد جامع تری برای درمان اختلالات  نعوظ درمردان مسن ارائه دهند. این کارباید با دادن  آگاهی به بیماران  ومطلع نمودن آنها با انتظارات واقع بینانه، حمایت از طرف شریک  زندگی، بهبود  ارزیابی  هر نوع  مسئله روانی  یا ارتباطی  که ممکن است نگرانی و نارضایتی جنسی را تشدید کند، انجام گیرد.

دانشمندان دریافتند در استفاده کنندگان از PDE5iو مردانی که به اختلال نعوظ درمان نشده مبتلا هستند احتمال ابتلا به بیماریهای فشارخون و دیابت  بیشتر است. به همین دلیل پزشکان باید  اثرات جانبی  بالقوه ی تجویز این داروها را دربروز بیماریهای مزمنی مانند فشارخون و دیابت  نوع 2 به بیماران گوشزد کنند.

اطلاعاتی که در این تحقیق استفاده شده است از مطالعه ی طولی سالمندی (ELSA) در انگلیس اقتباس  شده اند. تحققات نشان داد مردان مسنی که به تازگی از داروهای PDE5iاستفاده  می کنند دارای  میزان  بالاتری از فعالیت  وعملکرد جنسی نسبت به مردانی که از این داروها استفاده نمی کنند، می باشند. اما این افراد بیشتر در مورد زندگی جنسی و نارضایتی از آن نگران هستند. از بین  2600 فرد 50 تا 87 ساله 7 درصد از یک داروی PDE5iبه منظور افزایش نعوظ خود در طول سه ماه گذشته استفاده کردند. از این افراد 21 درصد همچنان از اختلالات نعوظ رنج می برند و درمان برای آنها موثر نبوده است.

 البته 80 درصد از افرادیکه از داروهای PDE5iاستفاده کرده اند تأثیرات مثبت این درمان را بر زندگی جنسی خود اعلام کرده اند اما در مقایسه با افرادی که اصلاً تحت این درمانها نبوده اند ابراز نگرانی بیشتری درباره ی فعالیت جنسی، عملکرد و ارتباط خود ابراز می دارند.

کارولین آبراهامز مدیر خیریه Ageدرانگلستان می گوید: نتایج این تحقیق به ما کمک می کند که درک بهتری درباره ی نگرانیها و نیازهای جنسی مردان مسن بدست آوریم با افزایش سن جمعیت، ارائه دهندگان خدمات سلامت جنسی باید از نیازهای افراد مسن درتنظیمات بالینی  وهمچنین توسعه ی اطلاعات و تدوین توصیه ها آگاه شوند.

منبع:www.sciencedaily.com/releases/2015/04/150407084852.htm