یک مطالعه ی جدید نشان داد که تقریباً 90٪ افراد مبتلا به COVID-19 بدون علامت هستند

14اکتبر 2020 -  انتقال بی صدای COVID-19، بسیار نگران کننده است، محققان دریافته اند که تقریباً 90٪ افراد مبتلا به این بیماری علائم آن را ندارند.

به افرادی که سرفه مداوم و تب بالا دارند و حس بویایی یا چشایی خود را از دست داده اند، گفته می شود که برای محافظت از افراد دیگر و جلوگیری از شیوع بیماری، در خانه بمانند.

با این حال، یک تیم از محققان دانشگاه کالج لندن (UCL) می گویند که داده های بهداشتی ثبت شده بین آوریل و ژوئن نشان می دهد که فقط 16 نفر با آزمایش مثبت ویروس کرونا، از میان 115 نفر، از این علائم برخوردار بودند.هنگامی که خستگی و تنگی نفس به لیست علائم "اصلی" اضافه شد، فقط 23٪ از افراد حاضر در مطالعه علائم هشدار دهنده را داشتند.

این مطالعه نشان داد که در زمان جمع آوری نمونه ی ویروسی با سواب، 158 نفر حداقل یک مورد از سه علامت فوق الذکر را داشته اند، اما در واقع آزمایش 10٪ آنها مثبت بود.

نویسنده ی ارشد این مقاله، پروفسور Irene Petersen ، از بخش اپیدمیولوژی و مراقبت های بهداشتی UCL، گفت: این واقعیت که بسیاری از افرادی که آزمایش آنها مثبت بود، در روز اعلام نتیجه ی مثبت آزمایش، بدون علامت بودند، اهمیت تغییر در استراتژی های آزمایش را در آینده نشان می دهد. آزمایشات گسترده تر، می تواند با شناسایی افراد بدون علامت از انتقال "بی صدای کووید-19" جلوگیری کرده و به طور بالقوه از شیوع بیشتر این بیماری در آینده جلوگیری کند.

وی افزود: برنامه های آزمایش آینده باید شامل آزمایش مكرر گروه گسترده تری از افراد باشد، نه فقط موارد علامت دار، مخصوصاً در مكان های پرخطر یا جاهایی كه تعداد زیادی از افراد در آنجا كار می كنند یا در نزدیكی هم زندگی می كنند، مانند كارخانه های تولید گوشت یا خوابگاه های دانشگاه. در مورد خوابگاه های دانشگاه، ممکن است آزمایش همه دانشجویان قبل از رفتن به خانه برای کریسمس بسیار مهم باشد.Pooled testing[1]  می تواند یکی از راه های کمک به اجرای یک استراتژی آزمایشی گسترده باشد که در آن چندین نمونه با هم مخلوط می شوند و سپس این نمونه های تلفیقی دسته بندی شده و آزمایش می گردند، تا در وقت و منابع برای گرفتن تست از تک تک افراد، صرفه جویی شود. این استراتژی یک روش کارآمد برای آزمایش در زمانی است که شیوع کلی کم است، زیرا نمونه های تلفیقی منفی به سرعت نشان می دهد که گروه بزرگی از افراد عفونی نیستند.

پروفسور Andrew Phillips، یکی از نویسندگان این مقاله از موسسه بهداشت جهانیUCL ، اضافه کرد: هنگام بررسی آزمایش SARS Cov 2، مهم است که هدف آزمایش را در نظر بگیریم.یک آزمایش اگر برای نشان دادن وجود سطحی از ویروس در افراد باشد که احتمالاً به معنای عفونی بودن آنها است و نه برای وجود یا رد وجود ویروس، به چنین حساسیتی نیاز ندارد و آزمایشات سریعتر و ارزان تر نیز برای این هدف مناسب خواهند بود.
یافته های این مطالعه در مجله Clinical Epidemiology منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/oct/study-shows-nearly-90-per-cent-of-people-are-asymptomatic-with-covid-19.html

 



[1]جمع کردن نمونه ها شامل مخلوط کردن چندین نمونه با هم در یک نمونه بصورت "دسته ای" یا جمع شده و سپس آزمایش تشخیصی بر روی هر یک از نمونه های تلفیقی.