کنترل قند خون در خارج از خانه، نگرانی عمده ی افراد مبتلا به دیابت

5 نوامبر 2018- با توجه به نظرسنجی جدید انجمن دیابت بریتانیا (Diabetes.co.uk)، افت و افزایش قند خون در خارج از خانه، بزرگترین نگرانی جامعه ی دیابت است.
در حدود 35٪ از افرادی که در نظرسنجی توییتر شرکت کردند، در پاسخ به بزرگترین نگرانی افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 در مورد بیماریشان، گزینه ی"هیپو/ هایپر در خارج از خانه" را انتخاب کرده بودند. هیپو مخفف هیپوگلایسمی یا افت قند خون و هایپر مخفف هایپرگلایسمی یا افزایش قند خون است.
خستگی و دلزدگی از کنترل دیابت( Diabetes burnout[1]) با 26 درصد در رتبه ی بعدی بود، در حالی که 22 درصد از رای دهندگان کتواسیدوز دیابتی(DKA)، که یکی از عوارض کوتاه مدت اما خطرناک دیابت است را نگرانی عمده ی خود معرفی کرده بودند.
در مجموع 17٪ دیگر از این افراد، گزینه هایی را انتخاب کرده بودند که عمدتا بر روی خطر عوارض ناشی از دیابت متمرکز بود.
افراد مبتلا به دیابت در نهایت هر روز نسبت به افرادی که به دیابت مبتلا نیستند، بیشتر فکر می کنند و برای کمک به کاهش اضطراب افراد مبتلا به دیابت، متاسفانه گفتن عبارت ساده ی "شما نیازی به نگرانی ندارید" موثر نیست. با این حال، شما می توانید بسته به این که چه جنبه ای از دیابت شما را بیشتر نگران کرده است، از طریق منابع مختلفی که در دسترس هستند، نگرانی خود را کاهش دهید.
اگر شما در مورد افت یا افزایش قند خون در خارج از خانه نگران هستید، بهتر است اقدامات لازم برای مقابله با افت قند خون را از پیش مطالعه وتدارکات لازم را همراه خود در بیرون از خانه داشته باشید. در سایت دیابت طبرستان برای مقابله با هیپوگلایسمی مطالب ارزشمندی وجود دارد. همچنین اطلاعاتی در مورد فرسودگی از مدیریت دیابت و آنچه که باید انجام دهید تا از بدتر شدن آن جلوگیری کند و همچنین چگونه از این وضعیت بیرون بیایید را برای شما در کتاب پاسخ به پرسشهای بیماران دیابتی آورده ایم.
یکی از پاسخ دهندگان به نظرسنجی توییتر نگرانیهایی در مورد غذا داشت. او نوشته بود: بزرگترین نگرانی من خوردن غذاهای کم کربوهیدرات است که به طور کلی توسط NHS به عنوان راهی عالی برای حفظ HbA1c برای افرادی که به دیابت مبتلا نیستند، توصیه نمی شود.
نوامبر هر سال بعنوان ماه آگاهی از دیابت، نام گذاری شده است و هدف آن افزایش آگاهی از دیابت در سراسر جهان است. اولین موضوع آن در این هفته "غذا" است.
در صفحات فیس بوک و توییتر سایت دیابت بریتانیا، اطلاعاتی در مورد موهومات و مشکلات مختلف در زمینه ی مواد غذایی و دیابت بررسی خواهد شد.ما اشتباهات رایج درباره غذاهای سالم و ناسالم را توضیح می دهیم و همچنین برخی از دستورالعمل های غذاهای کم کربوهیدرات را برای شما به اشتراک می گذاریم.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2018/nov/managing-blood-sugar-levels-when-outside-tops-poll-of-diabetes-community-concerns-96888740.html



[1]وضعیتی که فرد مبتلا به دیابت از کنترل بیماری خود خسته می شود، و سپس به سادگی آن را برای یک دوره زمانی نادیده می گیرد.