ایستادن در حین کار به بهبود سلامت کارمندان و جلوگیری از دیابت نوع 2، کمک می کند

6 اوت 2018- محققان استرالیایی می گویند کارمندانی که از میزهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع استفاده می کنند که امکان ایستادن در هنگام کار را برای آنها فراهم می نماید(sit-stand desks)، ممکن است زندگی طولانی تری داشته و بهتر بتوانند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در خود کاهش دهند.
یافته های این تحقیق که در مجله ی Scandinavian Journal of Work, Environment and Health منتشر شده است، نشان می دهد که ایستادن در حین کارهای دفتری می تواند مزایای سلامتی بیشتری برای کارمندانی داشته باشد که در بیشتر طول روز در حالت نشسته بسر می برند.

از شرکت ها خواسته شده است که میزهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع را در محیط کار برای کارکنان خود فراهم نمایند تا کارمندان بتوانند مدت زمانی را در طول روز در حالت ایستاده، کار کنند. صرف بودجه برای تهیه ی این نوع از میزهای قابل تنظیم با در نظر گرفتن بهبود سلامت کارمندان، مقرون بصرفه است.
در این تحقیق، بیش از 230 کارمند اداری در دانشگاه Deakin با هدف استفاده از میزهای مخصوص برای ایستادن بیشتر در محل کار، تحت نظارت قرار گرفتند.
محققان تخمین زده اند که میزهایsit-stand  می توانند از طریق جلوگیری از بیماریهای ناشی از چاقی، از جمله دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی، 7492 سال‌ زندگیتوام با سلامت[1](معیاری برای سلامت یک جمعیت) را افزایش دهد.
دکتر Lan Gao، پژوهشگر و سرپرست این تحقیق، گفت: تصویب این مداخلات در محل کار، همچنین دارای مزایایی دیگر نظیر کاهش غیبت و بهبود بهره وری است. استفاده از میزهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع همراه با حمایت از طرف کارفرما، یک روش مقرون به صرفه و نوآورانه برای ترویج سلامت نیروی کار در یک شرکت است.
در نهایت این مداخله، پتانسیل ایجاد یک تاثیر مثبت، قابل توجه و پایدار را بر کاهش زمان نشستن در محل کار داراست، اما مهمتر این که، مقرون به صرفه است، و ما می دانیم مقرون بصرفه بودن برای برنامه ریزی گسترده تر و اجرای این برنامه بسیار مهم است.
در حالی که شورای تحقیقات بهداشتی و پزشکی استرالیا معتقد است که بی تحرک بودن با سلامت ضعیف ارتباط دارد، با این حال این شورا اظهار داشت که شواهد کافی برای تدوین یک توصیه درباره ی مدت زمان لازم برای ایستادن افراد در طول روز، در دست نیست.
علاوه بر این، در حالی که یافته های این مطالعه نشان می دهد که ایستادن در هنگام کار دفتری، برای سلامت افراد مفید است، سایر تحقیقات فواید مشابهی را ارائه نمی دهند.مطالعه ای که در سال 2015 توسط دانشگاه اکستر و دانشگاه کالج لندن، با پیگیری 5000 کارگر در طی بیش از 16 سال انجام شد، این موضوع را -"نشستن طولانی مدت، خطر مرگ زودهنگام را افزایش می دهد" - به چالش کشید.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2018/aug/stand-up-at-your-desk-to-improve-your-health-and-prevent-type-2-diabetes,-says-study-99028906.html

 



[1]'health-adjusted life years'