اولین کیت خانگی تشخیص بیماری کلیوی در انگلستان عرضه خواهد شد

20ژوئن 2018 - یک کیت تست خانگی دیجیتال پیشگام برای کمک به افراد مبتلا به بیماری کلیوی در سالفورد انگلستان راه اندازی شده است.این دستگاه که Healthy.io's Dip.io نام دارد، می تواند برای افراد مبتلا به دیابت که در معرض خطر عوارض کلیوی هستند، سودمند باشد.
این کیت خانگی نوآورانه به افراد اجازه می دهد تا به صورت الکترونیکی نتایج دقیق آزمایش ادرار خود را در زمان واقعی به تیم مراقبت های بهداشتی خود از طریق تلفن هوشمندشان ارسال کنند.
محققان با استفاده از الگوریتم های بینایی کامپیوتر[1] و یک روش کالیبراسیون منحصر به فرد امکان تشخیص مشکل کلیوی را در مراحل اولیه از طریق تست ادرار در خانه فراهم نمودند تا پزشکان بتوانند با دریافت زودهنگام این اطلاعات ، درمان را بسرعت آغاز کرده و از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.
در حال حاضر، آزمایشات کلیوی تنها در آزمایشگاه یا کلینیکهای مراقبتی امکان پذیر است و نیاز به افراد متخصصان پزشکی آموزش دیده دارد.بنابراین محققان امیدوارند که این دستگاه بتواند فشار درمان بیماری کلیوی را برNHS کاهش دهد.
کلینیک کلیوی مجازی رویال سالفورد در این ماه افتتاح خواهد شد و این کیت را بر روی 50 بیمار آزمایش خواهد کرد.
دکتر Jim Ritchie، پزشک مشاور کلیه در بنیاد Salford Royale NHS، گفت: این خبر خوبی برای بیماران مبتلا به بیماری کلیوی است و ما از اینکه اولین سازمانNHS برای آزمایش این تست دوربین گوشی هوشمند هستیم، بسیار هیجان زده می باشیم. ماامیدواریم که این کیت نه تنها آزمایش را برای بیماران آسانتر کند بلکه آنها را قادر سازد تا در مسئولیت کلی سلامت خود نقش داشته باشند.
Katherine Ward، مدیر عامل شرکتی که این دستگاه را ساخته است، گفت: هدف ما ارتقاء مراقبت از بیماران از طریق استفاده از تکنولوژی دیجیتال است.
انجام آزمایش ادرار به راحتی در خانه، باعث آسایش بیماران کلیوی خواهد شد و همچنین پتانسیل بهبود تجربه ی گروه های دیگری از افراد، از جمله زنان باردار یا افراد مبتلا به دیابت را دارد و از سوی دیگر برای NHS مقرون به صرفه خواهد بود.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2018/jun/uks-first-kidney-disease-home-testing-kit-to-launch-94970922.html

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[1]بینایی کامپیوترComputer vision) ) یا بینایی ماشینیکی از شاخه‌های علوم کامپیوتر است که شامل روش‌های مربوط به دستیابی تصاویر، پردازش، آنالیز و درک محتوای آن‌ها است. معمولاً این پردازش‌ها تصاویر تولید شده در دنیای واقعی را به عنوان ورودی دریافت و داده هایی عددی یا سمبلیک را به عنوان خروجی تولید می‌کنند. یکی از مهمترین کاربردهای آن در بازبینی و بررسی کالاهای صنعتی از جمله نیمه هادیها، اتومبیل‌ها، مواد خوراکی و داروها می‌باشد.