گرمازدگی خطری جدی برای افراد مبتلا به دیابت

افزایش دما و افزایش زمان تابش نور خورشید برای افراد مبتلا به دیابت خطرناک است.

به  گفته ی دکتر  Deneen vojta : با افزایش دما مردم بیشتر به سواحل، استخرها و پارک ها می روند اما بودن خارج از خانه در دمای زیاد و درمعرض خورشید برای افراد دیابتی خطرناک است.

از آن جایی که دیابت تعریق را دچار اختلال می کند ، حرارت و هوای مرطوب سبب کاهش توانایی بدن برای تنظیم قند خون در افراد دیابتی می شود بنابراین افراد مبتلا به دیابت باید بیشتر در مورد شرایط طاقت فرسای گرما و شوک حرارتی دقت کنند.

به منظور جلوگیری از گرما زدگی توصیه های زیر را جدی بگیرید.

·        قندخون خود را درطول روز چندین بار اندازه گیری کنید. از فعالیت هایی که سبب بالا بردن حرارت بدنتان می شود و نیاز بدنتان را به انسولین بیشتر می کند، بپرهیزید .

·        کرم ضد افتاب استفاده کنید ، آفتاب سوختگی برای بدن شما مضر است و سبب افزایش قند خون شما می شود.

·        محل سکونت خود را خنک نگه دارید وحتماً درمحلی که کولر نصب است به ورزش بپردازید. بهتر است در ساعاتی از روز که هوا خنک تر است مانند صبح زود یا ساعات غروب به ورزش بپردازید.

·        داروهای خود را در محل سرد و دور از تابش اشعه ی خورشید نگه دارید، زیرا حرارت زیاد و نور خورشید باعث تخریب تأثیرات داروهای دیابتی می شود. برای مثال حرارت باعث شکسته شدن انسولین وکم شدن تأثیرات آن می شود.

·        مواظب دهیدریشن یا کم آبی باشید. استرس کم آبی بر روی بدن شما تأثیر بسیار بدی دارد و بر قند خون شما تأثیر می گذارد.

·         از خوردن کافئین و الکل در دمای زیاد بپرهیزید زیرا هر دو آنها دارای اثرات دیورتیک (افزایش ادرار ) هستند و سبب می شود خطر دهیدریشن در شما افزایش یابد.

·        از علائم شایع آفتاب زدگی آگاه باشید این علایم شامل: تعریق شدید، رنگ پریدگی، انقباض عضلات ، خستگی شدید، ضعف، سرگیجه، سردرد، حالت تهوع، استفراغ و غش است و چنانچه این علایم را در خود مشاهده کردید، بدون فوت وقت به یک مرکز درمانی مراجعه کنید .

منبع : www. Omaha.com